Monday 28 February 2011

*bukit malawati

Bukit Melawati terletak di Kuala Selangor, negeri Selangor. Kedudukan Bukit Melawati cukup strategik kerana terletak di kuala Sungai Selangor , menghadap laut Selat Melaka dan Sumatra, Indonesia


ok..tu intro jek k..


disebabkan aku ni pengganggur lepasan SPM, aku pun saje la ambil kesempatan cuti-cuti Malaysia-konon lar.
last2, mak ngah bawak aku ngan adik sedara aku g Bukit Malawati..
emmhh, why not kan? lagipun, bukan pernah jejak kaki kat sana walaupun dah berabad ber'kampung' kat selangor tuh!
first impression aku..-B.U.K.I.T..
mesti tempat yang tinggi, sejuk..emhh, maybe cam kat Cameron Highland or Genting Highland.
nasib baik lar time tuh aku tak teringat langsung nak pakai sweater..kalau tak..Malu dowh!!


then, mak ngah singgah kedai runcit..
ok, nak beli jajan kowt. (jajan tu junkfood- kata orang selangor)
balik-balik..beli kacang panjang!
aiik!! tak kan nak masak nasi goreng kowt atas Bukit Malawati tu..
tanya lar kat Aty (my adik sedara), nak buat apa ngan kacang panjang tuh..
"nak bagi makan monyet.."
alamak! monyet!!
emm,,monyet tu skit je kowt.. (bermonolog sendirian)


ok, sampai2..second impression-
nice place..
picturesque..
best buat photoshot! (ckp cm aku ader je DSLR)
then, masuk Muzium Permainan Tradisional..
very informative...
main congkak jap..

turun dari muzium


jap2..posing lagi!

then, we headed ke tempat nak 'feed' the monkey...
mak!!! banyak nyer monyet.................................................
and kerja aku, dok tangkap gambar jek guna dslr spupu aku tuh..
at that particular time lar, baru aku realize that i'm not an animal lovers...

bleh plak posing ngan monyet2 tuh..

monyet yang terlebih mesra..hehehe

dan aku rasa aku tak leh nak cope dah dgan monyet2 ni yang kadang-kadang menerkam orang disebakan nak makanan yang kita bawak..
lagipun, ada jek uncle jual sayur bagi siapa yang rasa nak feed those monkeys..

wajah 'kengerian'..

ahhh!!!!
aku pun blah ngan nenek aku..makan2 aiskrim..
lagi lar menghiburkan!!

aiskrim seringgit favourite ku...yummy!!!
ok!! i'm done...
then, kita orang headed back to Rawang..
what an experience!! (monolog lagi..)

No comments:

Post a Comment