Thursday 3 March 2011

*noMOREbunMENTEGA...

plan FAILED..
projek bun mentega idaman hati tak dapat diteruskan.
huuuuaaaaahhhhhhh!!!!!! (>,<!)

gara-gara instruction yang jarang ditemui-
"adun semua bahan hingga menjadi senipis kulit bawang."-what is that suppose to mean??!!
dan disebabkan telah dinasihati oleh Executive Chef- that is my mother,
yang tak sanggup 'mengambil' risiko..
hasrat hati terpaksa dibatalkan!
kesian cacing dalam perut ni..teringin sangat nak makan bun mentega!

but, don't worry..
i have another plan..for her coming birthday of course...
teringin nak buat Chocolate Cake!!~
tau-tau...senang lagi beli.
tapi kalau buat sendir..ada lar 'touch of love' kat dalam kek tu.

well, cara aku tulis kat dalam blog ni pun tak ubah cam Julie Powell.~
yang create cerita Julie & Julia tuh..



aku ni boleh lar diibaratkan sebagai Julie- yang sangat obses ngan buku masakan tulisan Julia Child.
tp aku tak lar obses ngan buku Julia Child tuh sebab mana nak cari buku tu!
setakat Saji and Rasa yang mak aku beli setiap bulan tu pun jadi lar... 
setiap hari ada jer plan nak masak..especially dessert!!

entah mambang ape lar yang rasuk aku ni...
sejak lepas sekolah asyik masak jek..
and gain more weight!!
dah fifty__ oppss ni!!

bila masa lar nak workout nye..
dok rumah bukan nye ada Pendidikan Jasmani dan Kesihatan pun...
haiisahhh!!!
tapi, masak lar buat aku RELAX..
and GEMOOK!
heheheh.....wassalam~



No comments:

Post a Comment