Friday 8 July 2011

motivated v.s give up...

.....being here it's like a mad person......
sekejap happy..
sekejap lagi depressed..
---*---
ada hari, excited-
rasa nak lompat n menari 'xi shua shua' jer..
ada hari lain, frustrated-
rasa nak terjun dari balkoni kolej pun ade..
---*---
ble tutorial siap-
hati berbunga-bunga, rasa dunia ni ana yang punya..
tapi ble tutorial x siap,
mula lar stay up..smpai bengkak-bengkak mata..
---*---

hari yang depressed adalah
.....
bila orang lain faham apa yang lecturer ajar di bilik kuliah,
 tapi aku masih merangkak-rangkak menangkap apa yang diajar..

bila orang lain dapat markah full mark untuk tutorial,
tapi aku kurang drpd diorang..

bila orang lain santai sakan jer pagi petang tp siap jer tutorial.
tapi aku pagi petang study..tak siap2 jgak tutorialnye..

bila orang lain dpt jumpe lecturer, tanya itu ini..
aku nk tanya jgak..tapi, nak tanya ape??

ada hari, memang rasa nak GIVE UP jer-nak balik rumah, nak sekolah balik, nak kawan2 lama, nak cikgu dulu yang ajar..
sebab kat sini rasa tak dihargai, tak dikenali..
pelajaran susah la, lecturer ajar laju la..

tapi, tu semua alasan jer..alasan tak nak berusaha.

alasan..
bila tak tau matlamat sebanar dtg sini..
bila tak kenang jasa mak ayah..
bila tak ingat pengorbanan blaja penat2 kat sekolah sebab stu jer- 
NAK MASUK 'U'...
(bila da masuk sini, senang2 jer nak give up?
gedik lar!)

*bila manusia depressed, barulah dia teringat Allah..(dan aku pun mcm tu)
maka, aku pun start baca Yassin..
masha-Allah..hati rasa tenang gler n bersemangat..

so, moral of the story..jgn give up cpt sgt..sebab segala benda ada permulaan dan pengakhiran..
bukan setiap hari 'mendung'..dan bukan setiap hari 'terang'..
nak 'mendung' or 'terang' tu,,kita yang tentukan..

ANTARA NAK..ATAU TAK NAK JER...





5 comments: