Showing posts with label keputusan. Show all posts
Showing posts with label keputusan. Show all posts

Friday, 18 May 2012

kepootoosan akoo..

alhamdulillah, pasum dah selesai dan result pun dah keluar..
aku bersyukur dengan segala pemberian-Nya, dugaan-Nya dan pertolongan-Nya jua aku mampu bahagiakan kedua orang tua aku pada hari ni.
        Lepas dapat result spm, ada orang buat request tolong postkan teknik2 belajar etc tapi aku buat dunno je..
bkn kerana riak atau berlagak tapi aku sedar, ada orang yang lebih berjaya daripada aku..dan bukan aku sorang je yang dapat straight A time SPM 2010 hari tu..
kemudian, keputusan yang paling gila aku pernah buat iaitu tolak tawaran ke Russia..sungguh, keputusan tu aku buat 100% oleh diri sendiri dengan ibu bapa aku hanya menurut kehendak aku..kerana mereka rasa aku tahu apa yang terbaik untuk diri aku..
      Di pasum, i'm struggling to be the best.. kononnya dengan menghadap buku 24 jam memberi aku keputusan 4.00 setiap kali peperiksaan, sekali lagi aku silap..terus-terang, aku tak pernah enjoy di pasum sepanjang sem 1..sudahlah aku seorang diri di sana, aku pulak ambil keputusan untuk bersendirian dan anti-sosial.. tipu lah aku tak sedih! sedih dengan kawan2, sedih dengan diri sendiri, sedih dengan keputusan 1st sem aku yang hanya 3.89..sedih! mana tidaknya, keputusan algebra aku ialah C+ pada 1st mid sem..
      Sem 2 aku bertekad to find myself..mencari dan menjadi Fatin Nabila yang lama..di saat itu, baru aku belajar betapa seronoknya di pasum..betapa mesranya rakan-rakan R3..betapa rapatnya aku, ruzaimah, aiman dan jannah..tapi, sem2 ni juga aku nekad kerana aku munggkin akan menyesal seumur hidup kerana tolak tawaran ke russia. 
      Hari ini, segalanya terbukti..pengalaman mengajar aku untuk menjadi lebih baik. mungkin keputusan sem 1 sekadar ujian daripada Allah kepada aku- hamba yang lemah. bersyukur lah! semoga cita-cita mama dan abah, cikgu-cikgu, keluarga dan rakan-rakan melihat aku bergelar seorang Dr. Fatin Nabila menjadi kenyataan..ameen!!



Thursday, 3 March 2011

*it's 3rd of March already!

yeah..
in any day,
anytime..
pembaca berita kat ntah mana2 channel tv 
akan announce bila tarikh result SPM 2010 akan keluar..
semua yang sebaya aku dok sibuk lar tanya bila lar tarikh nak keluarnye..
dah berpuluh-puluh kali da dengar
sampai tak larat nak dengar da!
haiissh......
sabar lar!
 lambat ke cepat, result tu keluar jugak!
(pinjam ayat mak aku..)
aku pun berdebar-debar gak..
tapi............................................................................................................................................
berdoa je lar.
hopefully dapat result yang best.
senang cakap hope2 dapat straight A..
relax k!!
kalau aku,..
ape lagi??!
cooking n baking lar..
rasa calm sikit...